Retour en reparatie

  • SkoolShop, alleen voor scholen
  • Retourneren
  • Garantie
  • Een reparatie aanmelden
  • Reparatie, hoe gaat het verder?
  • Inleveren oude apparaten
  • SkoolShop, alleen voor scholen

    In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. SkoolShop.nl levert echter niet aan consumenten, maar alleen aan zakelijke gebruikers (scholen). Voor hen is het herroepingsrecht volgens de Wet Kopen op Afstand niet van toepassing. De overeenkomst tussen de school die jij vertegenwoordigt en SkoolShop.nl, is tot stand gekomen onder de algemene voorwaarden van Skool B.V.

    SkoolShop.nl staat echter voor een klantvriendelijke benadering van de onderwijsmarkt. Daarom biedt SkoolShop.nl je onder voorwaarden de mogelijkheid om toch je product te retourneren.

    Retourneren

    Je mag een product retourneren indien:

    • Je de verpakking niet geopend hebt en het product niet gebruikt hebt
    • Het product binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan ons retourneert

    Je kunt je product niet retourneren in de volgende gevallen, ter beoordeling van SkoolShop.nl:

    • Producten die op maat gemaakt/geassembleerd/ingekocht zijn
    • Producten waarvan SkoolShop.nl verwacht deze niet meer binnen een redelijke termijn te kunnen verkopen
    • Verzegelde audio of video-opname producten of computer software die je geopend hebt
    • Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn, bijvoorbeeld producten die op het lichaam gedragen worden
    • Producten uit de Outlet ("Koopjeshoek")
    • Als het product een asset-tag of andere persoonlijke markeringen bevat

    SkoolShop.nl zal het te crediteren bedrag verminderen indien:

    • Producten door gebruiker of onderweg terug naar ons zijn beschadigd
    • Producten of retail verpakkingen beschadigd zijn zodat ze niet als nieuw verkocht kunnen worden
    • Onderdelen ontbreken (handleidingen, kabels, adapters, enz.) in de retourzending

    De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van jou. SkoolShop.nl zal binnen 30 dagen na ontvangst van de retourzending het aankoopbedrag crediteren, of aan je terugstorten als je al betaald hebt. Vergeet niet je rekeningnummer te vermelden.

    Wil je een retour aanvragen? Neem dan contact op met onze medewerkers om een Retour Ordernummer te ontvangen. Vermeld dit nummer duidelijk op het etiket van je retourzending. Laat de productverpakking ongeschonden.

    Garantie

    Voor alle hardware en software in ons assortiment geldt de fabrieksgarantie. Dat betekent dat je recht hebt op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel. Je vindt ze terug op de website van de fabrikant en op de productpagina van SkoolShop.nl. Omdat SkoolShop.nl verkoopt aan professionele afnemers (scholen), is het consumentenrecht niet van toepassing. De overeenkomst tussen de school die jij vertegenwoordigt en SkoolShop.nl, is tot stand gekomen onder de algemene voorwaarden van Skool B.V.

    Veel scholen stellen aanvullende eisen aan de garantie, vanwege lange afschrijvingstermijnen en intensief gebruik. Op sommige producten biedt SkoolShop.nl daarom extra dienstverlening aan, zoals reparatie op uw locatie, haal-en breng service (Pick-Up & Return service), verlengde Skool Zorgeloos garantie en diverse SLA's (service level agreements). Als deze dienstverlening is inbegrepen, is dat vermeld op de productpagina van SkoolShop.nl.

    Producten uit de Outlet ("Koopjeshoek") zijn soms uitgezonderd van de fabrieksgarantie. Dit betreft o.a. ex-demoproducten, producten met een geopende verpakking, geruilde / gerepareerde producten en uitlopende producten. Bij deze producten wordt op de productpagina de staat van zowel het product als van de verpakking beschreven. Je kan van deze producten verwachten dat ze minder lang mee gaan dan wanneer je kiest voor een nieuw product. Echter zijn hier de prijzen dan ook op aangepast. Alle producten uit onze Outlet worden geleverd met een aangepaste garantietermijn van 3, 6 of 12 maanden. Deze termijn wordt per product vermeld op de productpagina.

    Refurbished producten en hergebruikte producten zijn soms uitgezonderd van de fabrieksgarantie. De klant kan van deze producten verwachten dat deze minder lang mee gaan dan wanneer er gekozen wordt voor een nieuw product. Echter zijn hier de prijzen dan ook op aangepast. Refurbished producten en hergebruikte producten worden geleverd met een aangepaste garantietermijn van 3, 6 of 12 maanden. Deze termijn wordt per product vermeld op de productpagina.

    SkoolShop.nl kent de volgende vormen van fabrieksgarantie:

    Carry-in garantie of niet specifiek vermeldt: bij een defect verzend je het product naar het door SkoolShop.nl of door de fabrikant aangegeven adres, voor rekening en risico van jouwzelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke verzendverpakking. De zending van SkoolShop.nl of fabrikant naar jou is normaliter voor rekening en risico van SkoolShop.nl of van de fabrikant.

    Pick-Up & Return garantie: SkoolShop.nl of de fabrikant regelt dat het defecte product bij je wordt opgehaald en later weer wordt terugbezorgd, zonder kosten of risico voor jou. Je bent zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke verzendverpakking.

    On-site garantie: SkoolShop.nl of de fabrikant regelt dat het defecte product bij jou op locatie wordt gerepareerd of vervangen.

    De fabrikant en SkoolShop.nl hebben het recht om refurbished onderdelen te gebruiken voor jouw reparatie.

    Een reparatie aanmelden

    Gebruikers van SkoolControl kunnen een retourverzoek aanmelden via de vraagteken functie in SkoolControl. Alle verdere afhandeling vindt vervolgens in het reguliere incidentensysteem plaats.

    Gebruikt jouw school geen SkoolControl, dan kun je na ontvangst van je producten dit online formulier invullen voor de aanvraag van een RMA nummer. Kort daarna ontvang je een RMA nummer dat je duidelijk zichtbaar moet vermelden op de buitenkant van het retourpakket (waarin de te retourneren producten zitten). SkoolShop.nl informeert je over de verder te volgen procedure afhankelijk van de garantievorm.

    Mocht je vragen hebben of wil je aanspraak maken op de garantie, dan kun je dit op de volgende manieren doen:

    • Contact opnemen met de klantenservice van SkoolShop.nl. SkoolControl gebruikers doen dat met de vraagteken functie; gebruik je geen SkoolControl dan gebruik je dit online formulier. Op basis van jouw klachtomschrijving zullen wij een RMA ofwel retour aanmaken en je verzoeken het product naar ons te retourneren. Na een eerste inspectie en test zal de technische dienst van SkoolShop.nl indien mogelijk, je product repareren. Wanneer je product niet door SkoolShop.nl te repareren is, zal dit ter reparatie aangeboden worden aan de fabrikant of door een erkend reparatiebedrijf afgehandeld worden.
    • Direct contact opnemen met de fabrikant van het betreffende product zonder tussenkomst van SkoolShop.nl. Niet alleen bespaart je dit tijd, in veel gevallen bieden fabrikanten rechtstreeks (on-site) garantie aan of een gratis Pick-Up & Return service. Hier vind je een lijst van de meest voorkomende fabrikanten.

    Houd alsjeblieft de volgende informatie bij de aanvraag van een RMA bij de hand:

    • Ordernummer
    • Artikelnummer van het defecte product
    • Merk en model
    • Serienummer
    • Gedetailleerde klachtomschrijving

    Reparatie, hoe gaat het verder?

    Kosten voor reparatie

    Indien er sprake is van een garantieafhandeling dan zijn er geen kosten verbonden aan de reparatie, uitgezonderd je verzendkosten naar SkoolShop.nl toe.

    Als het defect echter niet binnen de garantiebepalingen valt, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van val- stoot of waterschade, oneigenlijk gebruik of wanneer het product buiten de garantietermijn valt, dan nemen wij contact met je op en ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Je kunt daarna aangeven of je akkoord gaat met de reparatie (tegen het aangegeven bedrag) of dat je afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt je jouw product terugkrijgen met een eventuele rekening voor onderzoekskosten en/of transportkosten. Indien SkoolShop.nl geen reactie of akkoord van je ontvangt zal het product naar je retour gestuurd worden, inclusief de bijbehorende onderzoekskosten en transportkosten.

    Een artikel verzenden

    • LET OP: Computeronderdelen die gevoelig zijn voor electrostatische ladingen moeten verpakt worden in een anti-statische verpakking om de garantie te behouden!
    • Verpak het product veilig met materialen die tegen een stootje kunnen (originele verpakking bij voorkeur). Producten die zijn beschadigd door een ondeugdelijke verpakking worden niet onder garantie afgehandeld.
    • Voeg alle accessoires en onderdelen toe.
    • Zorg voor voldoende frankering. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd.
    • In het geval van een defect in de eerste week na ontvangst dient het product in dezelfde staat te worden geretourneerd zoals het naar je was verstuurd, inclusief originele verpakking en alle accessoires.
    • Voeg de RMA bevestigings e-mail toe in de verpakking.
    • Geef duidelijk het RMA nummer dat je van ons hebt ontvangen aan op de buitenkant van het pakket, ALLEEN op het adreslabel, niet op de productverpakking.
    • De retourzending dient op jouw kosten en risico naar onze afdeling retouren (RMA) te worden verzonden. De retourzending terug naar jou zal op rekening van SkoolShop.nl worden verzonden.
    • Na inspectie en tests zal SkoolShop.nl reparaties uitvoeren of een vervanging sturen indien van toepassing, dit ter beoordeling van SkoolShop.nl.
    • SkoolShop.nl zal je een orderbevestiging en verzendbevestiging toesturen wanneer je product hersteld of vervangen is.
    • Leveringen zonder duidelijk vermeld RMA nummer zullen een speciale behandeling nodig hebben en de verwerking hiervan kan een aanzienlijke vertraging oplopen.
    • Retourzendingen die onder rembours worden verstuurd kunnen wij helaas niet accepteren.
    • Verzendingen zonder RMA aanmelding kunnen wij helaas niet accepteren.
    • Incomplete aanmeldingen worden niet in behandeling genomen.

    Inleveren oude apparaten

    Informeer bij je Gemeentewerf of afvalverwerker hoe je gebruikte apparatuur het beste kunt afvoeren.

    Levert SkoolShop.nl nieuwe apparatuur voor je school vanaf een minimum hoeveelheid (bijvoorbeeld: SkoolShop.nl plaatst 20 nieuwe computers in je school), dan kan SkoolShop.nl zorgen voor verantwoorde afvoer van je gebruikte apparatuur. Je gebruikte apparatuur wordt dan ofwel verantwoord en gecertificeerd gerecycled, ofwel geschikt gemaakt voor hergebruik. Indien gewenst kan SkoolShop.nl zorgen voor gecertificeerd wissen van je gegevens op de harddisks. Neem contact op met SkoolShop.nl en leg je wensen voor.

    Veelgestelde vragen:

    Kan ik mijn product ruilen?

    Wat moet ik doen als mijn zending incompleet is, beschadigd is of foutieve producten bevat?