Onze klanten

de Ladder — Maarn

Gastbijdrage door ICT-er Arjan Roelofs

Gastbijdrage door Arjan Roelofs

Arjan is leerkracht groep 8, ICT-coördinator en sportcoördinator

 

Vorig schooljaar zijn we ons gaan oriënteren op onze volgende stap naar digitalisering. Nadat wij een paar jaar terug zijn overgestapt naar projectonderwijs, is de behoefte naar een device per leerling gegroeid. We zochten dus naar één device waar wij de verwerking van Snappet en informatieverwerking konden doen.

Chromebooks bleken het beste hiervoor. In de Google omgeving zitten mogelijkheden om makkelijk informatie met leerlingen te delen, documenten te bewerken, te presenteren en op internet informatie te vinden via internet. De leerlingen ervaren het als prettig dat zij een eigen account en een persoonlijk genummerde Chromebook hebben. Ook vinden ze gemakkelijk alle functionaliteiten. Skool heeft ons hier goed in geadviseerd en begeleid. Fijn vonden we het dat er iemand langskwam met de verschillende modellen Chromebooks.

Na de aanschaf heeft Skool alle Chromebooks ingesteld voor gebruik. Het enige dat wij hoefden te doen was de devices aansluiten op het WIFI-netwerk. Samen met een collega heb ik een beheerderstraining gehad voor Gsuite het was prettig om de verschillende mogelijkheden te zien die de beheerdersmodule bevat. Met het team gaan we ons later nog meer verdiepen in de mogelijkheden van Gsuite. Met een groot verschil in ICT-vaardigheden pakt iedereen het op zijn eigen manier op. De een is al heel ver en gebruikt veel functies, zoals bijvoorbeeld classroom, al met de leerlingen. Anderen gebruiken alleen de basisfuncties zoals tekstverwerken.

We bergen onze Chromebooks op in vaste kasten in de klas. Deze kasten worden afgesloten met een cijferslot. We hebben gekozen voor vaste kasten omdat wij geen centrale plek hebben om de Chromebooks op te bergen. Daarnaast worden vaste kasten niet zomaar het lokaal uitgerold.  Wij zijn tevreden met de manier waarop Skool heeft geholpen om verder te groeien in de digitalisering van ons onderwijs.